Storytelling som bygger varumärken

28 jan

Det som får ett företag att sticka ut från mängden är deras historia. Genom att lyfta ett bolags varumärke och historia till nya nivåer ökar man kännedomen och attityderna till detta företag på marknaden. Att formulera en story och att harmonisera varumärkets uttryck kan ge fart i hos varumärken som kanske inte nått fram med sin kommunikation och budskap tidigare.

Det finns många lärdomar att dra och sätt att tänka när man skall utforma sin kommunikation för företag. Här presenteras några som Reynolds International Marketing delar med sig av på sin hemsida. Under arbetet med att vässa olika företags kommunikation har de dragit många lärdomar. Fyra av de tyngsta kommer här:

  • Utan rätt kommunikation spelar din tjänst eller produkt tyvärr en väldigt liten roll. Först när kunden blir medveten om att du finns och erbjuder den bäst anpassade varan på marknaden, kommer dina resultat att gå i rätt riktning.
  • Konsekvens är nyckeln till framgång! När du skapar stabila kundrelationer som varar under lång tid tryggar du företagets tillväxt, samtidigt som du förbättrar dess rykte.
  • Rätt budskap i rätt tid ger dig möjligheten att ta kommandot över relationen till dina kunder. Passa på att pusha ditt erbjudande när du har kapacitet att växa, och fokusera sedan på att vårda de relationer du har skapat.
  • Valet av plattform är allt annat än oviktigt! Många företagare tycker att etableringen av sociala medier har gjort kommunikation till ett stort och ohanterligt monster. Så behöver det inte vara, men det gäller att du skapar dig en hållbar och långsiktig strategi för att kunna presentera ditt företag för den moderna samtiden.

Konsten att fortsätta utvecklas när bollen väl är i rullning

För https://www.reynoldsinternationalmarketing.se är en stark utveckling en sporre till att fortsätta vässa kompetensen, ett tankesätt som kan appliceras till det mesta i livet och likväl sin produkt och sitt budskap. En bra historia tar inte slut när den kan tros vara som bäst, då fortsätter den att växa till något ännu större och starkare. Genom att använda en välformulerad och effektiv kommunikation får företaget maximala chanser att uppnå sin potential och nå sina mål, såväl i resultatsiffror som i social spridning. Man ska inte nöja sig innan man når sin vision: att göra företagets story oförglömlig!